aldrig haft det där ..

jag har aldrig haft det som ni kallar för pappa
dels för att han aldrig har brytt sig om mig
och dels för att han har misshandlat mig
hela min barndom och halva min uppväxt
så med andra ord så har jag egentligen aldrig haft en pappa
aldrig haft en mamma heller, eftersom hon hotat mig med
det ena och det andra, smutsat ner hela min personlighet
genom och trycka ner mig och kränka mig som alla andra
i mitt liv har gjort och vilket dom gör fortfarande gör
ärligt talat så har jag egentligen aldrig haft någon i mitt liv
som brytt sig om mig på riktigt och liksom stannat kvar
utan alla sticker bara, utan någon som helst anledning
jag är död inombords vilket jag har varit i 12 år om inte mer
jag har inga såna som man kallar för vänner, är oftast bara
såna som pratar med mig när dom har tid & när det passar dom
ska sanningen fram så är jag totalt ensam & det är inte många
som klarar av den bördan att bära på sina axlar varje dag

& det är väl för det mesta därför jag har socialfobi också
klarar inte av att träffa människor utan att jag får panik ångest
vilket är en stor del av min vardag likaså aggressions attacker
och liknande som finns inombords
finns inga ord som kan beskriva hur jag mår dagligen
kan väl säga som så att jag lever ständigt ett levande helvete
beteendet formas efter hur man mår
därför jag är som jag är idag också för alla mina brister
jag har och folk tycker väl att jag är stark som fortfarande
dras med den här jävla skiten dag ut och dag in
men jag är inte stark, är förbannad svag för att vara ärlig
men jag har alltid varit form av en krigare sen jag var liten
så det är nog där allt sitter ..

folk bryr sig inte ett jävla skit om en annan
dom är födda med ett hjärta av is
har lärt mig att aldrig tro på något någon säger
för det kommer ändå fram att det bara är lögner ..

Kommentarer
Postat av: johanna

Dethär är nog det sista du vill höra ifrån mig..



folk bryr sig inte ett jävla skit om en annan

dom är födda med ett hjärta av is

har lärt mig att aldrig tro på något någon säger

för det kommer ändå fram att det bara är lögner ..



Jag har inget fruset hjärta. Men jag vet hur det

är när någon krossat något som blivigt helt.

Jag vet hur det känns att bli hatad av någon som

egentligen ska älska en. Dom personerna som fått dig

att må som du gör. Dom borde skjutas. Jag avskyr

människor som lägger skit på andra när det är deras

skit.

Hjärtat. Allting är inte lögner. Vi lever bara i

ett samhälle fult med lögnare. Men alla är inte

såna. Dom som man tror sig vara andra personer än

vad dom visat sig, dom är skit. Men stanna inte upp

bara för att dom inte är sig själva. Jag säger inte

det hära pågrundav hur jag känner. Jag säger rakt

ut hur det ligger till. Någon gång måste du släppa

in någon in i ditt hjärta. Det måste inte vara just

nu eller imorgon.. Men en dag måste du släppa in

någon så du får den kärlek du behöver. Äkta jävla

kärlek. Men du måste våga hela vägen. Visst är det

läskigt när man kan få ett hjärta krossat? Men man

måste våga ta den risken ibland. Tänk om du går

miste om kvinnan i ditt liv? eller ah. Det är ju

inte din kvinna i ditt liv om hon sticker.. Men

du kommer förlora tid. Den tiden kanske är dyrbar..

Det jag vill komma till att släpp in någon. Det

måste inte vara alla. och du måste inte släppa in

någon helt. Bara lite.. Det är så man får kärlek...

öppnar man sig lite så kan man få mycket av det.



Hoppas du inte misstolkar det jag skrev...

Hör av dig när du har tid och lust.

vilket blir aldrig... Du skriver fint. kom

ihåg det.

2010-10-13 @ 23:54:23
URL: http://cemi.blogg.se/
Postat av: rebecka

håller med johanna lite mange..

fast DU vet redan vad jag tycker om allting o ah..



du betyder så oerhört mycket för mig, är så jävla glad att du aldrig har gett upp på riktigt, världens bästa.

2010-10-14 @ 14:52:42
Postat av: Paye

Fortsätt kämpa och visa att det är du i slutändan som vinner över dina föräldrar, det är du som är den starka, du kan mycket bättre och vill bli bättre. Livet är vad du gör det till. Life goes on.

Klart man får vara ledsen, man måste få vara det, det måste komma ut.

Fortsätt kämpa på det du tror på, Livet har sina goda stunder, tro det eller ej.

önskar dig all lycka

2010-10-15 @ 01:06:38
Postat av: josefine

har fått för mig att du kommer från västerås, stämmer det? :p

2010-10-16 @ 16:10:21
URL: http://osin.blogg.se/
Postat av: Döm, men acceptera att det är så.

Vet du vad?

Du sitter hela tiden och söker bekräftelse från andra människor om allt skit i ditt liv. Sen så säger du att ingen vet hur nånting känns. Lägg av nu. Varför ska du alltid gräva ner dig i saker som har hänt och som är förbi? Det är dags att du tar tag i ditt liv. Ingen tycker synd om dig när du bara sitter och klagar om samma saker dag ut och dag in. Du vill inte berätta om saker som har hänt och säger åt folk att läsa gamla inlägg. Det är ju du själv som drar upp allting hela tiden. Och vadå att folk har hjärtan av is, du är lika illa själv. Du bryr dig inte om andra och förväntar dig att folk ska bry sig om dig, fatta hur fel det låter. Du drar bara till dig små fjortisbrudar som tror att dom förstår dig för att dom själva är så jävla missuppfattade. Det är fan dags att du tar tag i ditt eget liv. Du är inte den enda som lever med panikångest och jobbiga saker som har hänt. Inte fan beter vi andra oss som dig. Du gör dig själv till ett offer fast att du inte är det. Det som har hänt har hänt så lägg ner. Det är inte konstigt att folk lämnar dig när du har en så otrolig negativ bild av allt, det är ingen ursäkt. Man måste ge andra en chans om man själv ska få en. Jag blir bara så otroligt trött på det här. Och självklart kommer folk som läser det här ta det som att jag hackar ner på dig, men det är inte det jag gör. Jag lägger fram sanningen och hoppas att du gör nånting åt saken. Du kan komma med hur många så kallade ursäkter för ditt beteende som helst, men i slutändan är det du själv som har ansvar för dina egna handlingar, ingen annan. Det finns ingenting som stoppar dig för att bli en annan människa förutom din egen trångsynthet. Släpp taget och börja om. Jag försöker inte påstå att det är lätt, men om du inte ens tänker försöka så är du en svag människa. Vill man komma nånstans i livet så får man ta saken i egna händer. Inte söka en massa tröst från okända människor som säger att de står på din sida. Förr eller senare kommer de att tröttna på ditt skitsnack. Du kommer att se dig själv som övergiven men du har FEL. Och NEJ, vi lever inte i ett samhälle med en massa lögnare, bara folk som lägger fram saker tydligt för att du ska fatta. Äkta kärlek existerar inte om du inte tar tag i ditt liv. Ditt förflutna kommer komma ikapp dig varje gång och förstöra allt så länge du låter det göra det. Skit i dina föräldrar bara, svårare än så är det inte. Föräldrar ska stötta en och gör de inte det så bryt kontakten. Det är bäst för er alla. Eftersom problemet verkar ligga där så gör dig av med dem. Stäng dem ute från ditt liv och låt dig inte beröras. Säg inte att du inte kan för det gör du. Och vet du vad? I slutändan är vi alla ensamma och måste stå på våra egna ben så det är lika bra att du tar tag i dina problem nu och slutar förstöra ditt eget liv.

2010-11-02 @ 13:30:06
Postat av: Natascha

Jag har aldrig haft en pappa,så på så sätt kanske jag förstår.

Du kanske tycker att jag är liten,men tro mig.

Jag har gått igenom mycket mer än vad du tror,särskilt

när det gäller mamma/pappa.

2010-12-18 @ 21:48:47
URL: http://www.nataschajovetic.blogspot.com
Postat av: Madde

Det "döm, men acceptera att det är så." tydligen inte fattar är att det tar så grovt lång tid att återhämta sig från skit.

Jag säger såhär, du har ditt liv för att leva det sen kan du inte styra de andra omkring dig och jag tycker personligen att det är okej att vara nere, bara man tar sig upp på ytan igen.. Hur lång tid de än tar. Du sitter ju kvar ännu, alltså är du en kämpe och därför vet jag att om du verkligen vill hitta lyckan kommer du det någon dag.

Dessutom tycker jag det är stark av dig att dela med dig om din livshistoria till oss andra istället för att stänga in dig.

Försök dock att fokusera på det positiva i livet trots att det inte verkar vara så mycket så finns det antagligen något..



2011-01-18 @ 21:02:10
URL: http://Babymaddie@bdb
Postat av: någon med sort n

Jag vet inte vem du är , känner inte dig lr så kom bara in på din blogg av en slump.



men måste bara säga att jag tycker du verkar stark.



efter regn kmr sol, det är ALLTID så. sure, det fins låååånga regn preioder MEN ibland slutar det regna och visst det kan börja om igen osv osv med SEN kmr solen, bara några stråkar kan få allting att kännas bättre.

Fokusera på det positiva. Det kan vara vad som hellst, "Jag överlevde dagen" eller vad som hellst. Ngot finns det alltid som är posetivt. Bara man letar och försöker hitta det.

2011-02-05 @ 20:37:42
Postat av: kickan34

haha citerar "Döm, men acceptera att det är så." - ORKA lägga in en sån text när denne inte bryr sig, som denne säger! Han kan skita i att läsa din blogg helt enkelt. Och nej - skriv så mycket skit du vill. Blogg = terapi ibland. Man behöver inte prata med andra, man kan ta det i sin takt och genom bloggen - finns alltid nån som läser och kanske känner igen sig!



Asså jag vet, men att gå tillbaka o tänka på vad föräldrar gjort, det gör många. Inte alla, men det har jag gjort med. Man kan inte släppa saker som har hänt som dina föräldrar gjort mot dig. Det är inte så enkelt man måste bearbeta det på sitt sätt. Musik, blogg. whatever du vill.



Skit i andra som säger "gillar inte tycka synd om bloggar", Skriv vad du vill det är din blogg och inte DERAS!!!!! :O

--<-@

// kickan34

2011-02-19 @ 19:35:31
URL: http://kickan34.blogg.se/
Postat av: LinaMari

Hej du

Det finns faktiskt hjälp för alla att få. Du är nog inget undantag, om du nu vill ja hjälp. Måste ju gå vidare och inte sitta och tycka synd om sig själv.

2011-07-10 @ 19:48:22
Postat av: Livet går vidare ;)

Det "döm, men acceptera att det är så" menar är väl att han ska sluta sitta här å tycka synd om dig själv å försöka få hela folket att göra detsamma. Klart livet e svårt, men fortfarande så är det så jävla många som har det så mycket värre än honom ändå, å vad fan blir bättre av att sitta där å tycka synd om sig själv? Jag har ju själv vart där, men tog mig där ifrån FÖR JAG VILL inte vara där, men frågan är om han vill ut ur skiten? verkar som om han gillar uppmärksamheten.

2011-07-12 @ 13:56:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0